VARFÖR OCH VARFÖR INTE?

Läs vilka fördelar Facebook-annonsering har samt varför de flesta inte använder detta geniala verktyg.

Varför

Många av oss tycker att känslan med att bläddra i en tidning är ett nöje som det digitala aldrig kommer att nå. Det tycker också vi på Skärgårdsannonsen.

Tyvärr är tidningar trots allt, ett ineffektivt sätt att marknadsföra. Människoögat har lärt sig att hoppa över reklamerna och annonserna, även om innehållet egentligen skulle intressera dem.

På en digital platform som Facebook, finns annonserna och reklamerna bland nyhetsflödet och fångar tittaren på ett betydligt bättre sätt.

Och det absolut bästa med Facebook-annonsering är att vi vet exakt hur många som har sett din annons!

Varför inte (pröva)?

Många företagare håller sig, trots allt till traditionella tidningsannonser. Detta är oftast p.g.a. ett par orsaker:

1. Det är ett enkelt och bekant sätt.
Då Kalle eller Pelle kommer på besök och säljer några annonsutrymmen i den lokala tidningen, vet du exakt vad du får. Kalle är ju så pålitlig och Pelle ser till att ni får en bra rabatt då ni köper flera reklamer.

2. Man upplever det digitala som någonting svårt.
En ung herreman pratar om algoritmer, statistik, mätbara resultat och allt annat konstigt. Vad är detta för fuffens?

Men vi kan garantera att detta är inget svårt! Ta ett skutt med oss till nutiden - Där hittar vi också dina kunder!

Back to Top